Update: Termenul de depunere a proiectelor din runda IV s-a prelungit până luni, 15 ianuarie, ora 18:00.
Prezenta rundă de finanțare are o valoare totală de 100,000 euro și își propune să finanțeze două-patru proiecte care abordează probleme și oportunități legate de Biodiversitatea urbană.
Proiectele selectate pot fi susținute cu bugete suplimentare pentru o perioadă de până la trei ani. Ele vor fi evaluate integral la finalul fiecărui an de implementare, iar în baza rezultatelor obținute și a capacității Platformei de mediu pentru București de a atrage fonduri, se va negocia și semna următoarea etapă de finanțare.
În urma mapării problemelor și soluțiilor de mediu din București și Ilfov, care pot fi adresate de societatea civilă, și a unui proces de consultare și prioritizare cu principalii actori din domeniu, am decis următoarele ariile de interes pentru prezentul apel de proiecte:
Runda de finanțare pune la dispoziție un buget total de 100,000 euro din care ne propunem să finanțăm între două și patru proiecte de biodiversitate urbană care abordează în timpul implementării una dintre arii de finanțare:
Prezenta rundă de finanțare are o valoare totală de 100,000 euro și va finanța între două și patru proiecte.
Decizia cu privire la sumele acordate fiecărui proiect va fi luată pe baza necesității relevate de bugetele aplicanților și de activitățile propuse în proiect.
Finanțarea se dorește a continua pentru 3 ani de activități. Proiectele vor fi evaluate integral la finalul fiecărui an de implementare, urmând ca în baza rezultatelor obținute și a capacității Platformei de mediu pentru București de a atrage fonduri, să se negocieze și semneze următoarea etapă de finanțare.
Proiectele pot fi depuse de organizații non-guvernamentale, neafiliate politic sau grupuri de inițiativă civică care vor desfășura activitățile propuse în București-Ilfov. Un grup de inițiativă este un grup fără personalitate juridică, compus din minimum 3 persoane individuale care își asumă împreună planificarea și implementarea unui proiect.
Nu sunt eligibili să aplice angajații ING Bank România, angajații PENNY | REWE România, sau ai organizațiilor afiliate, și nici alți membri de gradul I și II ai familiilor acestora (copii, părinți, frați/surori, soț/soție ai angajaților ING Bank, respectiv ai angajaților PENNY | REWE România).
1. Formularul de înscriere proiect – formular online pus la dispoziție de către Finanțator
2. Coordonatorul de proiect:
3. Proiectul
Aplicațiile la acest Program vor trece prin următoarele etape de selecție:
După aceste etape, selecția proiectelor este considerată finală și proiectele câștigătoare vor fi făcute publice.
*Decizia juriului de a nu acorda finanțare unor idei de proiect este definitivă și nu poate fi contestată de aplicanți.
Proiectele finanțate vor fi selectate în baza următoarelor criterii, care sunt punctate cu note de la 1 la 5:
Pentru a putea înscrie o idee de proiect în competiție trebuie să:
Pentru a putea înscrie un proiect trebuie să vă fi creat înainte un cont de utilizator (vezi mai sus).
Odată autentificat, veți vedea Programele de finanțare disponibile în pagina principală sau în meniul de sus Fonduri. Selectați Platforma de mediu București - Biodiversitate - Runda 4 și va apărea formularul de înscriere a proiectului pe care trebuie să-l completați.
Când începeți să completați formularul și îl salvați, dacă ieșiți din cont sau vă deconectați din platformă, veți regăsi formularul de proiect la care lucrați, după reconectare, accesând meniul
Start. Pentru a continua completarea aplicației, apăsați pe titlul programului la care vreți să aplicați și vi se va deschide ultima variantă salvată a formularului pe care ați început să-l completați.
Pentru a trimite formularul completat pentru evaluare (ATENȚIE! până cel târziu 10 ianuarie 2024 ora 18:00) apăsați pe butonul “Trimite”. Odată trimis în evaluare, formularul nu mai poate fi modificat; acesta poate fi doar vizualizat.
Pentru ușurință, vă recomandăm să scrieți aplicația în formularul Word din arhiva de Materiale auxiliare, înainte de a o încărca pe platformă.
Înainte de a începe să scrieți proiectul, asigurați-vă că ați descărcat și parcurs documentele din arhiva “Materiale auxiliare” disponibilă AICI.
În arhiva “Materiale auxiliare” veți găsi următoarele documente:Componența integrală a juriului:
Alex Oprița are o experiență de peste 10 ani ani în proiecte de voluntariat, construit comunități și de mediu. Este co-fondator al Grupului de Inițiativă Civică Cișmigiu. Și-a început activitatea profesională ca inginer structurist, domeniu la care a renunțat din pasiune pentru proiectele civice. A fost digital campaigner la Greenpeace România timp de trei ani, iar începând cu 2022 s-a alăturat echipei Fundației Comunitare București, în calitate de coordonator al Platformei de mediu pentru București. În cadrul Platformei de mediu pentru București, este responsabil de dezvoltarea și întreținerea comunității și facilitarea contextelor și instrumentelor de colaborare între organizații și grupuri de inițiativă, autorități publice și companii.
Bogdan Dragnea, entuziast ranger urban – Parcul Natural Văcărești, ambasador al Pactului Climatic European, asistent de cercetare în cadrul Departamentului de Dezvoltare Durabilă al Facultății de Economie Agroalimentară și a Mediului. Începând cu anul 2023 a preluat Direcția pentru Relația cu Mediul Asociativ din cadrul Primăriei Municipiului București, fiind responsabil de consolidarea relației dintre municipalitate și societatea civilă, inclusiv prin administrarea proceselor de finanțare nerambursabilă și bugetare participativă.
Claudia Ivan, Sustainability Manager în cadrul PENNY | REWE Romania, supraveghează toate aspectele referitoare la sustenabilitate în cadrul companiei, având cunoștințele, abilitățile și competențele necesare pentru a îndeplini misiunea de a accelera soluțiile de sustenabilitate și inovația în domenii precum sortiment sustenabil, protectia mediului și a climei, eficiența energetică, gestionarea resurselor, conservarea biodiversității, sau tratament social echitabil în cadrul PENNY | REWE Romania. Fiind un factor de decizie concentrat, coordonează strategia de sustenabilitate a companiei, urmărește să dezvolte strategii integrate de sustenabilitate în cadrul tuturor departamentelor operaționale și conduce echipe inter-departamentale în proiectarea, dezvoltarea și implementarea de soluții sustenabile de aproape 7 ani.
Mona Nicolici, Consultant sustenabilitate, comunicare și CSR, realizator Misiunea Verde, Europa FM.
Mona a condus timp de 14 ani Departamentul de Sustenabilitate și CSR în cadrul celei mai mari companii de energie din Sudul și Sud -estul Europei, OMV Petrom S.A. .
A creat “Țara lui Andrei”, cea mai mare și mai cunoscută platforma de responsabilitate sociala corporativa din România. Din 2015 s-a implicat personal în mai multe demersuri privind educația profesională din România și a reprezentat țara noastră , timp de 4 ani, ca ambasador al educației profesionale la “European Vocational Skills Week” al UE.
Acum este antreprenor , consultant in sustenabilitate, comunicare și CSR și realizator de emisiuni în domeniul sustenabilității și mediului, la Radio Europa FM, Misiunea Verde și la TVR „Picătura de sustenabilitate.
De-a lungul anilor, Mona a câștigat mai multe premii, pentru proiectele de CSR și sustenabilitate, atât alături de echipa sa, cât și individual.
Vlad Cioflec, Biolog specializat în reptile și amfibieni, pasionat de păsări și mamifere. Studiază parcul de doisprezece ani, urmărindu-i cu mare atenție dinamica naturală. Vlad este cel care a redescoperit singura specie de șarpe boa din țara noastră și coautorul cărții "Păsările din Lunca și Delta Dunării".
În cadrul Asociației Parcul Natural Văcărești este implicat în activitățile de monitorizare a biodiversității, de management al habitatelor și de ghidare a grupurilor de vizitatori.
Membrii juriului nu pot aplica în competiție, direct sau indirect. În măsura în care un membru al juriului este direct interesat de unul dintre proiecte, se va abține de la punctare și dezbateri în ceea ce privește proiectul respectiv.
*Decizia juriului de a nu acorda finanțare unor idei de proiect este definitivă și nu poate fi contestată de aplicanți.
În perioada apelului de propuneri de proiecte două sesiuni de discuții cu potențialii aplicanți pentru a clarifica orice întrebări legate de aplicație. Sesiunile vor avea loc online, cu programare prealabilă pe email (ana.mircioaga@fundatiacomunitarabucuresti.ro), pe datele de: 13 noiembrie, ora 16:00, respectiv 11 decembrie 2023, ora 16:00.
*Organizatorii pot decide oricând modificarea calendarului, prin înștiințare scrisă, în prealabil, publicată pe website-ul www.platformademediu.ro.
Fundația Visul Luanei - Salvarea și reabilitarea animalelor sălbatice native din București și Ilfov (Buget: 185.490 lei)
Proiectul propus vizează salvarea, reabilitarea și eliberarea animalelor sălbatice autohtone din București și Ilfov, în paralel cu eforturile de educație și informare a comunității în privința conservării faunei urbane. Prin oferirea de îngrijiri medicale specializate și prin intermediul unor programe educaționale și de consiliere, proiectul diminuează impactul negativ al prezenței umane asupra animalelor sălbatice, contribuind astfel la protejarea biodiversității urbane. Proiectul constituie un ajutor vital deoarece acoperă o bună parte din cea mai aglomerată și solicitantă financiar perioadă de funcționare a Centrului de Reabilitare, anume sezonul îngrijirii puilor de animale sălbatice.
Asociația Wilderness Research and Conservation - BatWatch (Buget: 130.000 lei)
Proiectul propus vizează reducerea impactului uman asupra coloniilor de lilieci din mediul urban, prin implementarea unor acțiuni de monitorizare, salvare, reabilitare și educație ecologică. Scopul este de a stopa pierderea biodiversității și de a promova coexistența armonioasă între om și natură în București și Ilfov, contribuind astfel la îmbunătățirea calității vieții în mediul urban. Un singur animal poate consuma 1 kg de insecte pe an, care echivalează la aproximativ 1500 euro per individ, în servicii ecosistemice aduse comunității locale.
Asociația Beehave - Permablitz la Regina Elisabeta (Buget: 185.000 lei)
Proiectul "Permablitz la Regina Elisabeta" este o inițiativă axată pe educația ecologică și permacultura, implementată în colaborare cu Liceul Tehnologic Special "Regina Elisabeta". Asociația Beehave și-a propus să creeze o grădină de permacultură în cadrul școlii, care să servească drept spațiu educativ și recreativ pentru comunitatea școlară și locală. Prin intermediul acestui proiect, se urmărește întărirea legăturilor intercomunitare și promovarea unui stil de viață sustenabil și respectuos față de mediu în inima orașului.
Platforma de mediu pentru București își propune să susțină proiectele finanțate pe o perioadă de 2-3 ani (în funcție de performanțele proiectelor și de capacitatea Platformei de mediu de a atrage fonduri). În acest sens, din runda IV de finanțare următoarele inițiative au primit susținere pentru continuarea proiectelor în anii următori:
Fundația Visul Luanei - Salvarea și reabilitarea animalelor sălbatice native din București și Ilfov:
- în anul II de implementare (2025-2026) a primit o finanțare de 234.970 lei pentru creșterea capacității fundației de a salva și reabilita aprox. 2000 de animale sălbatice din București și Ilfov, pentru educația cetățenilor și autorităților cu privire la comportamentele recomandate în relație cu animalele sălbatice din mediul urban.
Asociația Wilderness Research and Conservation - BatWatch
- în anul II de implementare (2025-2026) a primit o finanțare de 100.000 lei pentru a continua obiectivul de reducere a impactului uman asupra coloniilor de lilieci din mediul urban, prin implementarea unor acțiuni de monitorizare, salvare, reabilitare și educație ecologică. Organizează ateliere de bioacustică și workshopuri pentru comunități și elevi, amplasează detectoare de lilieci, dezvoltă un ghid de bune practici, instalează noi adăposturi de lilieci în clădirile ce urmează a fi anvelopate.
PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 352 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 6.500 de angajați. PENNY se află printre organizațiile de top care au primit titulatura de Angajator de Top (Top Employer) 2023 în România. Certificarea de Angajator de Top reflectă grija și angajamentul pentru echipă și performanțele în practicile de resurse umane.Pentru mai multe detalii despre companie, accesati website-ul oficial https://www.penny.ro/.
Hub V7, Strada D.I. Mendeleev, nr. 5, etaj 1, sector 1, București
Pentru întrebări legate de program și procesul de aplicație, o puteți contacta pe Ana MIRCIOAGĂ la: email: ana.mircioaga@fundatiacomunitarabucuresti.ro, telefon: 0730.179.997.