Prezenta rundă de finanțare are o valoare totală de 300.000 lei și își propune să finanțeze două-trei proiecte care abordează probleme și oportunități legate de managementul deșeurilor și economie circulară.
Proiectele selectate pot fi susținute cu bugete suplimentare pentru o perioadă de până la trei ani. Ele vor fi evaluate integral la finalul fiecărui an de implementare, iar în baza rezultatelor obținute și a capacității Platformei de mediu pentru București de a atrage fonduri, se va negocia și semna următoarea etapă de finanțare.
În urma mapării problemelor și soluțiilor de mediu din București și Ilfov, care pot fi adresate de societatea civilă, și a unui proces de consultare și prioritizare cu principalii actori din domeniu, am decis următoarele ariile de interes pentru prezentul apel de proiecte:
Ne propunem să finanțăm două-trei proiecte în valoare totală de 300,000 lei, care adresează cumulativ, în timpul implementării, cel puțin două dintre prioritățile de mai jos:
Prezenta rundă de finanțare are o valoare totală de 300,000 lei și va finanța între două și trei proiecte.
Decizia cu privire la sumele acordate fiecărui proiect va fi luată pe baza necesității relevate de bugetele aplicanților și de activitățile propuse în proiect.
Finanțarea se dorește a continua pentru 3 ani de activități. Proiectele vor fi evaluate integral la finalul fiecărui an de implementare, urmând ca în baza rezultatelor obținute și a capacității Platformei de mediu pentru București de a atrage fonduri, să se negocieze și semneze următoarea etapă de finanțare.
Proiectele pot fi depuse de organizații non-guvernamentale, neafiliate politic sau grupuri de inițiativă civică care vor desfășura activitățile propuse în București. Un grup de inițiativă este un grup fără personalitate juridică, compus din minimum 3 persoane individuale care își asumă împreună planificarea și implementarea unui proiect.
Nu sunt eligibili să aplice angajații ING Bank România, angajații Nhood, sau ai organizațiilor afiliate, și nici alți membri de gradul I și II ai familiilor acestora (copii, părinți, frați/surori, soț/soție ai angajaților ING Bank, respectiv ai angajaților Nhood).
1. Formularul de înscriere proiect – formular online pus la dispoziție de către Finanțator
2. Coordonatorul de proiect:
3. Proiectul
Aplicațiile la acest Program vor trece prin următoarele etape de selecție:
După aceste etape, selecția proiectelor este considerată finală și proiectele câștigătoare vor fi făcute publice.
*Decizia juriului de a nu acorda finanțare unor idei de proiect este definitivă și nu poate fi contestată de aplicanți.
Proiectele finanțate vor fi selectate în baza următoarelor criterii, care sunt punctate cu note de la 1 la 7:
Pentru a putea înscrie o idee de proiect în competiție trebuie să:
Pentru a putea înscrie un proiect trebuie să vă fi creat înainte un cont de utilizator (vezi mai sus).
Odată autentificat, veți vedea Programele de finanțare disponibile în pagina principală sau în meniul de sus Fonduri. Selectați Platforma de mediu București și va apărea formularul de înscriere a proiectului pe care trebuie să-l completați.
Când începeți să completați formularul și îl salvați, dacă ieșiți din cont sau vă deconectați din platformă, veți regăsi formularul de proiect la care lucrați, după reconectare, accesând meniul
Start. Pentru a continua completarea aplicației, apăsați pe titlul programului la care vreți să aplicați și vi se va deschide ultima variantă salvată a formularului pe care ați început să-l completați.
Pentru a trimite formularul completat pentru evaluare (ATENȚIE! până cel târziu 8 septembrie 2023 ora 18:00) apăsați pe butonul “Trimite”. Odată trimis în evaluare, formularul nu mai poate fi modificat; acesta poate fi doar vizualizat.
Pentru ușurință, vă recomandăm să scrieți aplicația în formularul Word din arhiva de Materiale auxiliare, înainte de a o încărca pe platformă.
Înainte de a începe să scrieți proiectul, asigurați-vă că ați descărcat și parcurs documentele din arhiva “Materiale auxiliare” disponibilă AICI.
În arhiva “Materiale auxiliare” veți găsi următoarele documente:Adelina Doroftei, Lead Facility Management ING Bank
Adelina Doroftei și-a început cariera în industria de telecomunicații, unde a activat 3 ani, iar echipei ING s-a alăturat în 2014. De atunci a avut mai multe roluri în cadrul băncii, iar în prezent coordonează echipele din departamentul Facility Management prin intermediul cărora se asigură că angajații sunt în siguranță, productivitatea crește, iar locul de muncă rămâne un mediu prietenos și primitor atât pentru angajați, cât și pentru clienți.
În ultimii ani, Adelina are în atenție sustenabilitatea, atât prin prisma rolului său în ING, dar și în viața de zi cu zi. Este de părere că un stil de viață sustenabil poate fi adoptat începând de la oamenii simpli până la marile companii, iar schimbarea trebuie să pornească de la cele mai mici gesturi.
Ramona Grozăvescu ocupă poziția de Manager Comunicare Corporate și Sustenabilitate în cadrul Nhood România. Ea a însoțit dezvoltarea Nhood România, din 2012, și a făcut parte din echipa multidisciplinară care a lucrat la proiectul de certificare BREEAM al Coresi Shopping Resort, cel mai amplu proiect de regenerare urbană din România. Timpul liber și-l dedică voluntariatului și proiectelor sociale.
Ionuț Ruscea, Sustainability & CSR Manager, Romstal
Ionuț este pasionat de protecția mediului de peste 20 de ani. A pornit ca o joacă la cercetași, învățând cum să trăiască în natură, dar fără să lase urme de ”civilizație”, apoi lucrând în ONG-uri de protecția mediului. A fost și organizator comunitar și s-a îndrăgostit de cartierele Bucureștiului ajutând cetățenii să se reprezinte mai bine în fața autorităților. În ultimii ani a făcut pasul către mediul privat să-și testeze cunoștințele, devenind specialist în managementul deșeurilor și economie circulară alături de o echipa de Innovation din Ingka (IKEA). A fondat sustain.ro, un concept store menit să aducă pe piața din România produse sustenabile ca alternativă la ambalajele de unică folosință, iar în prezent conduce o echipă minunată de specialiști în sustenabilitate & CSR la Romstal.
Roxana Șunică, Director Executiv al Direcției Servicii Publice, PMB
Roxana Șunică lucrează în administrația publică din iunie 2022, când a obținut poziția de Director Executiv al Direcției Servicii Publice din cadrul Primăriei Generale a Municipiului București, unde coordonează activitatea a trei servicii de utilitate publică: Management Deșeuri, Salubritate; Iluminat Public și Deratizare, Dezinfecție, Dezinsecție.
Roxana are o experiență profesională de peste de peste 20 ani în comunicare și marketing, managementul deșeurilor și reciclare, precum și sustenabilitate, datorită pozițiilor deținute la: BRD Sogelease (Senior Communication Manager – 2005-2007), Asociația Recolamp (Director Marketing și Comunicare - 2007-2018), Fepra Internațional (CEO – 2018-2019), Signify România (Business Development & Public Affairs Manager – 2019-2021) și Denkstatt România (Bucharest Branch Manager – 2021-2022). Afirmă despre ea că este un bun comunicator, un om de acțiune, pragmatic, foarte orientat spre detalii, dar și cu empatie și dorință de a vedea și a face parte din schimbarea în bine din societatea și în mediul în care trăim.
Cristina Văileanu, Grants & Programs Director, Fundația Comunitară București – Cristina lucrează în sectorul non-profit de 21 ani, în organizații internaționale și naționale, unde a fost implicată în programe diverse: de la egalitate de gen și creșterea implicării femeilor în politică, creșterea capacității organizaționale pentru diverse instituții și organizații, la dezvoltare comunitară. În ultimii 8 ani s-a ocupat de îmbunătățirea proceselor de grant-making, analiză de impact, creștere de capacitate și leadership pentru organizații și grupuri civice, la Fundația Comunitară București.
Membrii juriului nu pot aplica în competiție, direct sau indirect. În măsura în care un membru al juriului este direct interesat de unul dintre proiecte, se va abține de la punctare și dezbateri în ceea ce privește proiectul respectiv.
*Decizia juriului de a nu acorda finanțare unor idei de proiect este definitivă și nu poate fi contestată de aplicanți.
În perioada apelului de propuneri de proiecte două sesiuni de discuții cu potențialii aplicanți pentru a clarifica orice întrebări legate de aplicație. Sesiunile vor avea loc online, cu programare prealabilă pe email (ana.mircioaga@fundatiacomunitarabucuresti.ro), pe datele de: 18 iulie, ora 17:00, respectiv 22 august, ora 17:00.
Prin apelurile precedente de proiecte (din iulie 2021 și iulie 2022) am finanțat șapte proiecte pe care le vom susține și anul următor, iar ca urmare a prezentului apel de proiecte ne propunem să finanțăm între două și trei proiecte pe care le vom anunța ulterior pe website-ul Platformei de mediu.
Asociația Climato Sfera - Academia de Compost: ADC (Buget: 200.000 lei)
Proiectul va fi implementat pe o perioadă de cel puțin 2 ani de către un consorțiu format din Asociația pentru Consum Sustenabil, Climato Sfera, Asociația Culturalis, Livada Comunitară Mărțișor, împreună cu experți Ecoteca și Urban Cultor. Scopul principal al acestui proiect este de a promova Compostarea Comunitară Locală (CCL) a deșeurilor nepericuloase compostabile în zonele de proximitate din București. Prin dezvoltarea participativă a unui cadru normativ și operațional pentru gestionarea sustenabilă a deșeurilor, educarea publicului larg privind impactul generat de consum și producția de deșeuri, acest proiect va contribui la creșterea gradului de conștientizare și practica CCL în comunitate.
Asociația Nod Makerspace - Dâmbovița Apă Dulce (Buget: 100.000 lei)
Proiectul "Dâmbovița Apă Dulce" este un demers complex care va implica pilotarea unei soluții tehnice pentru administrarea deșeurilor în scopul îmbunătățirii calității apei din râul Dâmbovița. Acest proiect va include, de asemenea, implementarea unui ansamblu de mobilier stradal creat din materiale reciclate și va promova educația și conștientizarea publicului în ceea ce privește deșeurile și relația cu râul. Prin intermediul campaniilor de advocacy, proiectul va susține îmbunătățirea procesului de gestionare a deșeurilor în mediul acvatic.
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui numărde peste 38,4 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci.Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri. În România, misiunea se reflectă în acțiunile de responsabilitate socială prin contribuția la pilonii strategici de sănătate financiară și protecția mediului,dar și prin implicarea în proiecte sociale ce își propun susținerea comunităților locale și a persoanele care se află în situații dificile.
Nhood este o companie de servicii de consultanță imobiliară cu o expertiză ce acoperă domenii precum: animarea comunităților, operarea și comercializarea proiectelor de tipul mixed-use, gestionarea activelor și dezvoltarea de proiecte durabile, cu o gamă largă de funcțiuni și servicii (centre comerciale, locuințe, birouri, hoteluri, community hub-uri). Nhood vizează proiecte de regenerare urbană care au un triplu impact pozitiv: social, de mediu și economic – Oameni, Planetă, Profit.
În România, Nhood este mandatată de Ceetrus să administreze portofoliul de 20 de centre comerciale Auchan la nivel național, precum și să continue dezvoltarea celui mai amplu proiect de regenerare urbană din România – Cartier Coresi, în beneficiul comunităților și al tuturor partenerilor.
Hub V7, Strada D.I. Mendeleev, nr. 5, etaj 1, sector 1, București
Pentru întrebări legate de program și procesul de aplicație, o puteți contacta pe Ana MIRCIOAGĂ la email: ana.mircioaga@fundatiacomunitarabucuresti.ro, telefon: 0730.179.997.